Mayıs 2020

09
Vize Başvuruları ile ilgili bilgilendirme (Covid-19 nedeniyle başlayan kısıtlamalar dönemi için)

Soru: Şuan randevu sisteminden Ulusal(Aile birleşimi, Çalışma, Oturum, Eğitim vb.) vize başvuruları için de randevu sıra numarası alabilir miyim?
Cevap: Randevu sistemimiz üzerinden https://ulusalrandevu.idata.com.tr/tr  Ulusal vize başvurunuza ait ön kayıt işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Randevu ön kayıt işleminiz sonrası sistem üzerinde iletmiş olduğunuz e-posta adresinize randevu takip pnr numaranız iletilmekte olup, randevu atamaları Dış temsilciliklerin belirlediği tarih ve kotalar doğrultusunda sistem üzerinden sırayla mümkün olan en yakın tarih için  gerçekleştirilmektedir.

Soru: Aslında Ulusal(Aile birleşimi, Çalışma, Oturum, Eğitim vb.) vize başvuruları için de randevu sıra numarası almak istiyordum ama yanlışlıkla Schengen için aldım. Ne yapabilirim?
Cevap: Bu gibi durumlarda randevu kaydınızı iptal etmenizi rica ederiz. Randevunuzu iptal etmeniz durumunda ödemiş olduğunuz tutar 15 iş günü içerisinde iade edilecektir. Ulusal vize başvuruları için resmi web sitemizde (https://idata.com.tr) yayınlayacağımız duyuruları takip etmenizi rica ederiz.

Soru: Covid-19 nedeniyle Konsoloslukta bulunan Ulusal Vize randevum iptal edildi. Yeni randevu almak için ne yapmalıyım?
Cevap: İptal edilen randevunuzun kayıt sırasına göre tekrar randevu verilmeye başlandığında sizinle 0850 460 8493 nolu numaramızdan iletişime geçilecektir. Tekrar bir ödeme yapmanız gerekmeyecektir. Randevu kaydı sırasında iletmiş olduğunuz telefon numarasının ulaşılabilir olduğundan emin olunuz ve e-mail adresinizi aralıklarla kontrol ediniz. D tipi(Ulusal) randevular için resmi web sitemizde (https://idata.com.tr) yayınlayacağımız duyuruları da takip etmenizi rica ederiz.

Soru : Covid-19 nedeniyle başlayan kısıtlamalar öncesi Vize başvurusunda bulundum, başvurumun durumu nedir?
Cevap : Önceden yapılmış vize başvurularının işlemleri devam etmektedir, vizeler, seyahat yasağı kalktıktan sonra verilmeye başlanacaktır. Belirtilen husus, Yabancılar Dairesi tarafından onaylanmış olan ulusal vizeler (D Tipi Vize) için de geçerlidir.

Soru: Seyahat yasağı olması nedeni ile vizemi kullanamadım ve şu anda süresi doldu. Vizemi yenilemem mümkün mü?
Cevap : Konsoloslukları vize bölümünün vizenizin geçerlilik tarihinde değişiklik yapma imkânı bulunmamaktadır. Daha sonraki bir tarihte yeniden vize başvurusunda bulunabilirsiniz. Vizenizi kullanmamış olmanız, yeni başvurunuzu olumsuz etkilemeyecektir.