Vize Başvuruları ile ilgili bilgilendirme (Covid-19 nedeniyle başlayan kısıtlamalar dönemi için)

 

 

 

Soru: Şuan randevu sisteminden Ulusal(Aile birleşimi, Çalışma, Oturum, Eğitim vb.) vize başvuruları için de randevu sıra numarası alabilir miyim?
Cevap: Randevu sistemimizden sadece Schengen(Turistik, Ticari, vb.) vize başvuruları için randevu sıra numarası alınabilir. Ulusal vize başvuruları için resmi web sitemizde (https://idata.com.tr) yayınlayacağımız duyuruları takip etmenizi rica ederiz.

 

Soru: Aslında Ulusal(Aile birleşimi, Çalışma, Oturum, Eğitim vb.) vize başvuruları için de randevu sıra numarası almak istiyordum ama yanlışlıkla Schengen için aldım. Ne yapabilirim?
Cevap: Bu gibi durumlarda randevu kaydınızı iptal etmenizi rica ederiz. Randevunuzu iptal etmeniz durumunda ödemiş olduğunuz tutar 7 iş günü içerisinde iade edilecektir. Ulusal vize başvuruları için resmi web sitemizde (https://idata.com.tr) yayınlayacağımız duyuruları takip etmenizi rica ederiz.

 

Soru: Covid-19 nedeniyle Konsoloslukta bulunan Ulusal Vize randevum iptal edildi. Yeni randevu almak için ne yapmalıyım?
Cevap: İptal edilen randevunuzun kayıt sırasına göre tekrar randevu verilmeye başlandığında sizinle 0850 460 8493 nolu numaramızdan iletişime geçilecektir. Tekrar bir ödeme yapmanız gerekmeyecektir. Randevu kaydı sırasında iletmiş olduğunuz telefon numarasının ulaşılabilir olduğundan emin olunuz ve e-mail adresinizi aralıklarla kontrol ediniz. D tipi(Ulusal) randevular için resmi web sitemizde (https://idata.com.tr) yayınlayacağımız duyuruları da takip etmenizi rica ederiz.

 

Soru : Covid-19 nedeniyle başlayan kısıtlamalar öncesi Vize başvurusunda bulundum, başvurumun durumu nedir?
Cevap : Önceden yapılmış vize başvurularının işlemleri devam etmektedir, vizeler, seyahat yasağı kalktıktan sonra verilmeye başlanacaktır. Belirtilen husus, Yabancılar Dairesi tarafından onaylanmış olan ulusal vizeler (D Tipi Vize) için de geçerlidir.

 

Soru: Seyahat yasağı olması nedeni ile vizemi kullanamadım ve şu anda süresi doldu. Vizemi yenilemem mümkün mü?
Cevap : Konsoloslukları vize bölümünün vizenizin geçerlilik tarihinde değişiklik yapma imkânı bulunmamaktadır. Daha sonraki bir tarihte yeniden vize başvurusunda bulunabilirsiniz. Vizenizi kullanmamış olmanız, yeni başvurunuzu olumsuz etkilemeyecektir.

1. Varolan vizemi iptal etmek istiyorum, nasıl bir yol izlemeliyim?
Varolan Almanya Schengen vizenizin iptali için iptal gerekçenizi bildiren bir dilekçe yazmalısınız. Dilekçe ve pasaportunuzu Konsolosluk'a iletilmek üzere iDATA ofislerine elden teslim etmelisiniz.

2. Vizeler iDATA tarafından mı verilmektedir?
Hayır. Vize başvurusunun sonucu hakkında karar verme yetkisi sadece Konsolosluk / Elçilik Vize Bölümü’ne aittir.

3. Almanya’ya seyahat edeceğim. Başka bir Schengen ülkesi temsilciliğine vize başvurusunda bulunabilir miyim?

Schengen Vizesi genel olarak, Schengen bölgesi dahilinde seyahat etme hakkını tanımaktadır. Farklı Schengen ülkelerine seyahat etmeyi planlıyorsanız, vize almak için en çok konaklama yapacağınız ülkenin temsilciliğine başvurmalısınız.


4. Transit vize hangi durumlarda almalıyım?

Almanya aktarmalı Schengen ülkesi haricindeki ülkelere gidilen tüm sehayatlerde Transit vize alınması gereklidir. Tercih ettiğiniz havayolu şirketinden teyit alarak vize başvurunuzu yapmanızı tavsiye ederiz. Bilgi.


5. Asıl seyahat edeceğim ülke öncesinde Schengen ülkeleri üzerinden aktarma yapacağım hangi tür vize almalıyım?
Schengen vizesi almanız gerekmektedir.

6. Schengen vize başvurumun Konsolsoluktaki işlem süreçleri ne kadardır?

Eksiksiz ibraz edilen vize başvuruları için başvuru evrakı iDATA aracılığı ile Dış temsilciliklerin vize bölümüne teslim edilmesini takiben 15 gün içerisinde karar verilmektedir. İşlem süresi ve başvuru kararı yalnızca Elçilik/Konsolosuklara aittir. Özellikle Türkiye ve Almanya resmi tatil günleri öncesinde Dış temsilciliklerin vize departmanında yoğunluk sebebiyle işlem süreleri uzayabilmektedir. Mümkün olduğunca erken başvuruda bulunmanızı tavsiye ederiz. Başvurunuzu buradan takip edebilirsiniz.


7. Ulusal vize başvurusunda bulunmadan önce pasaportumun süresi en az ne kadar olmalı?
Başvuru tarihinde pasaportunuzun en az 1 yıl daha geçerliliği olmalıdır. En az önlü arkalı veya karşılıklı iki boş sayfası bulunmalıdır.

8. Ulusal Vize için en erken ne zaman başvurmalıyım?

Başvurular mümkün olduğu kadar erken yapılmalıdır. Ulusal vize işlemlerinin sonuçlanması bir kaç hafta ile birkaç ayı bulabilmektedir. 


9. Ulusal vize başvurumu nereden yapacağım?
Ulusal (90 gün ve üzeri) vize başvurunuzu iDATA'dan temin edeceğiniz randevu tarihi ile, bağlı olduğunuz Almanya Elçilik/ Konsolosluktan yapabilmektesiniz. Randevu tarihinizi çağrı merkezimizden temin edebilirsiniz. Çağrı Merkezi: 0850 460 8493

10. Ulusal vize için yapmam gereken ödeme nedir? Ödemeyi nereye yapacağım?

Ödemeyi iDATA banka hesaplarımıza gerçekleştirebilirsiniz. Ulusal Başvuru bedellerinin detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.


11. Ulusal Vize için şahsen mi başvurmalıyım?
Evet. Ulusal vize başvurularınız için bağlı olduğunuz Almanya Elçilik/Konsolosluk'a randevu alarak şahsen başvurmalısınız.

12. Ulusal vize başvurusu için getirmem gereken evraklar nelerdir?

Gerekli evraklarınız ile ilgili tüm detayları Çağrı Merkezimizden edinebilirsiniz. 0850 4608493 Ayrıca ayrıntılı bilgi için : tuerkei.diplo.de


13. Seyahatim boyunca birkaç Schengen ülkesine ziyarette bulunacağım. Hangi ülkeden başvuru yapmalıyım ?

Ziyaret edeceğiniz Schengen ülkeleri arasında en çok kalacağınız ülkeden, kalacağınız gün sayısı aynı olması durumunda ilk giriş yapacağınız ülkeden başvurunuzu yapmalısınız.