Vize Başvuruları ile ilgili bilgilendirme (Covid-19 nedeniyle başlayan kısıtlamalar dönemi için)

 

 

 

Soru: Şuan randevu sisteminden Ulusal(Aile birleşimi, Çalışma, Oturum, Eğitim vb.) vize başvuruları için de randevu sıra numarası alabilir miyim?
Cevap: Randevu sistemimizden sadece Schengen(Turistik, Ticari, vb.) vize başvuruları için randevu sıra numarası alınabilir. Ulusal vize başvuruları için resmi web sitemizde (https://idata.com.tr) yayınlayacağımız duyuruları takip etmenizi rica ederiz.

 

Soru: Aslında Ulusal(Aile birleşimi, Çalışma, Oturum, Eğitim vb.) vize başvuruları için de randevu sıra numarası almak istiyordum ama yanlışlıkla Schengen için aldım. Ne yapabilirim?
Cevap: Bu gibi durumlarda randevu kaydınızı iptal etmenizi rica ederiz. Randevunuzu iptal etmeniz durumunda ödemiş olduğunuz tutar 7 iş günü içerisinde iade edilecektir. Ulusal vize başvuruları için resmi web sitemizde (https://idata.com.tr) yayınlayacağımız duyuruları takip etmenizi rica ederiz.

 

Soru: Covid-19 nedeniyle Konsoloslukta bulunan Ulusal Vize randevum iptal edildi. Yeni randevu almak için ne yapmalıyım?
Cevap: İptal edilen randevunuzun kayıt sırasına göre tekrar randevu verilmeye başlandığında sizinle 0850 460 8493 nolu numaramızdan iletişime geçilecektir. Tekrar bir ödeme yapmanız gerekmeyecektir. Randevu kaydı sırasında iletmiş olduğunuz telefon numarasının ulaşılabilir olduğundan emin olunuz ve e-mail adresinizi aralıklarla kontrol ediniz. D tipi(Ulusal) randevular için resmi web sitemizde (https://idata.com.tr) yayınlayacağımız duyuruları da takip etmenizi rica ederiz.

 

Soru : Covid-19 nedeniyle başlayan kısıtlamalar öncesi Vize başvurusunda bulundum, başvurumun durumu nedir?
Cevap : Önceden yapılmış vize başvurularının işlemleri devam etmektedir, vizeler, seyahat yasağı kalktıktan sonra verilmeye başlanacaktır. Belirtilen husus, Yabancılar Dairesi tarafından onaylanmış olan ulusal vizeler (D Tipi Vize) için de geçerlidir.

 

Soru: Seyahat yasağı olması nedeni ile vizemi kullanamadım ve şu anda süresi doldu. Vizemi yenilemem mümkün mü?
Cevap : Konsoloslukları vize bölümünün vizenizin geçerlilik tarihinde değişiklik yapma imkânı bulunmamaktadır. Daha sonraki bir tarihte yeniden vize başvurusunda bulunabilirsiniz. Vizenizi kullanmamış olmanız, yeni başvurunuzu olumsuz etkilemeyecektir.

1. Başvurumu kargo ile gönderebilir miyim?

Hayır, başvurularınız kargo ile kabul edilmemektedir. Her başvuru sahibinin şahsen veya vekalet ile yetkilendirilen kişi aracılığı ile iDATA şubesinden başvuru yapma zorunluluğu vardır.


2. Yaptırmış olduğum seyahat sağlık sigortamın süresi ile vize süresinin ilgilisi var mıdır?

Yaptırmış olduğunuz seyahat sağlık sigortanızın süresi ile vize süresinin ilgisi yoktur. Seyahat sağlık sigortanız tüm seyahat tarihinizi ve birer gün önce ve sonrasını kapsayacak şekilde düzenlenmesi yeterlidir.


3. Kargo adresimi değiştirebilir miyim?
Hayır, kargo hizmetimiz için başvuru sırasında vermiş olduğunuz talimatta belirtilen adresin değişikliği yapılamamaktadır.

4. Pasaport dağıtım saatleriniz nedir?

Çalışma saatlerimiz ile ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.


5. Kargomun takibini nasıl yapabilirim?

Talimatınız doğrultusunda kargo şirketi tarafından sizlere gönderilen SMS ile pasaportunuzu anlaşmalı kargo firmamızın web sitesinden takip edebilirsiniz.


6. Pasaportumu benim dışında başka biri teslim alabilir mi?
Başvuru sırasında size iletilen takip fişi üzerinde yazan isimler dışında pasaport teslimatı yapılmamaktadır. Şahsen pasaport teslimatlarında kimlik ibrazı, vekalet sahibi teslim almaya geldiğininde de başvuru fişi aslı ve kimlik ibrazı zorunludur.

7. Kargo talimatımı iptal edebilir miyim?
Evet, kargo talimatınızın iptali yapılabilmektedir. Kargo iptal işlemi Pasaportunuz Elçilik/Konsolosluktan çıktıktan sonra başvuru sahibinin iDATA çağrı merkezine vereceği talimat ile gerçekleştirilebilir. Uyarı: Kargo talimatlarında hiç bir koşulda ücret iadesi yapılmamaktadır.

8. iDATA'da sunulan ek hizmetlerden faydalanmak zorunda mıyım?
Ek hizmetlerimizin tamamı isteğe bağlı olup işlem sürecini veya sonucunu etkilememektedir.

9. Pasaportumuz iDATA'ya iade edilmiş fakat gelip elden teslim alamamaktayız, ne yapmalıyız?

Pasaportunuzu elden teslim alamadığınız durumlarda iDATA internet sayfamızda Ek Hizmetler kapsamına giren vereceğiniz Online Kargo talimatınız ile pasaportunuz adresinize gönderilecektir. Bakınız.