Vize Başvuruları ile ilgili bilgilendirme (Covid-19 nedeniyle başlayan kısıtlamalar dönemi için)

 

 

 

Soru: Şuan randevu sisteminden Ulusal(Aile birleşimi, Çalışma, Oturum, Eğitim vb.) vize başvuruları için de randevu sıra numarası alabilir miyim?
Cevap: Randevu sistemimizden sadece Schengen(Turistik, Ticari, vb.) vize başvuruları için randevu sıra numarası alınabilir. Ulusal vize başvuruları için resmi web sitemizde (https://idata.com.tr) yayınlayacağımız duyuruları takip etmenizi rica ederiz.

 

Soru: Aslında Ulusal(Aile birleşimi, Çalışma, Oturum, Eğitim vb.) vize başvuruları için de randevu sıra numarası almak istiyordum ama yanlışlıkla Schengen için aldım. Ne yapabilirim?
Cevap: Bu gibi durumlarda randevu kaydınızı iptal etmenizi rica ederiz. Randevunuzu iptal etmeniz durumunda ödemiş olduğunuz tutar 7 iş günü içerisinde iade edilecektir. Ulusal vize başvuruları için resmi web sitemizde (https://idata.com.tr) yayınlayacağımız duyuruları takip etmenizi rica ederiz.

 

Soru: Covid-19 nedeniyle Konsoloslukta bulunan Ulusal Vize randevum iptal edildi. Yeni randevu almak için ne yapmalıyım?
Cevap: İptal edilen randevunuzun kayıt sırasına göre tekrar randevu verilmeye başlandığında sizinle 0850 460 8493 nolu numaramızdan iletişime geçilecektir. Tekrar bir ödeme yapmanız gerekmeyecektir. Randevu kaydı sırasında iletmiş olduğunuz telefon numarasının ulaşılabilir olduğundan emin olunuz ve e-mail adresinizi aralıklarla kontrol ediniz. D tipi(Ulusal) randevular için resmi web sitemizde (https://idata.com.tr) yayınlayacağımız duyuruları da takip etmenizi rica ederiz.

 

Soru : Covid-19 nedeniyle başlayan kısıtlamalar öncesi Vize başvurusunda bulundum, başvurumun durumu nedir?
Cevap : Önceden yapılmış vize başvurularının işlemleri devam etmektedir, vizeler, seyahat yasağı kalktıktan sonra verilmeye başlanacaktır. Belirtilen husus, Yabancılar Dairesi tarafından onaylanmış olan ulusal vizeler (D Tipi Vize) için de geçerlidir.

 

Soru: Seyahat yasağı olması nedeni ile vizemi kullanamadım ve şu anda süresi doldu. Vizemi yenilemem mümkün mü?
Cevap : Konsoloslukları vize bölümünün vizenizin geçerlilik tarihinde değişiklik yapma imkânı bulunmamaktadır. Daha sonraki bir tarihte yeniden vize başvurusunda bulunabilirsiniz. Vizenizi kullanmamış olmanız, yeni başvurunuzu olumsuz etkilemeyecektir.

1. Başvurumun sonucumu öğrenebilir miyim?

iDATA'nın vize sonuçları ile ilgili yetki ve bilgi sahibi olmadığını belirtmek isteriz. Başvuru sonucunu sadece pasaportun teslim alınmasıyla öğrenebilirsiniz. (Başvuru Takip)


2. Başvurumu iptal edebilir miyim?

Konsoloslukta bulunan başvurunuzun istenildiği taktirde iptali mümkündür. Başvuru sahibinin gerekçesini bildirdiği ıslak imzalı bir dilekçeyi elden iDATA ofislerine iletilmesi gereklidir. İptal işlemleri için kişi kimliğini şahsen ibraz etmelidir. İptal işleminin bir kaç gün süreceğini ve yapılan ücret ödemelerinin iadesinin yapılmayacağını hatırlatmak isteriz.


3. Başvuru durumumu nasıl sorgulayabilirim?

İnternet sayfamızın Başvuru Takip bölümünden Başvuru ve Pasaport numaranız ile buradan sorgulayabilirsiniz.


4. Başvuru takipten durumumu sorguladığımda terimleri anlamıyorum.

iDATA gönderim: Yapılan başvuru dosyası Elçilik/Konsoloslu'ğa gönderime hazırlanmaktadır.  
Konsoloslukta: Yapılan başvuru dosyası Elçilik/Konsolosluk'da işlem altındadır.  
Konsolosluk gönderim: Elçilik/Konsolosluk'ta bulunan başvuru dosyasının işlemi tamamlanmış ve iDATA'ya gönderime hazılanmaktadır.   
İDATA iade : Elçilik/Konsolosluk'ta bulunan başvuru dosyası başvuru yapılan iDATA ofisine gelmiştir.   
Transfer: Elçilik/Konsolosluk'tan gönderilen pasaport merkez iDATA ofisten başvurdu yaptığınız şubeye gönderimine geçmektedir.   
Eksik Evrak: İşlem süreci başlayan dosyada eksik evrak olduğu anlamına gelmektedir. Bilgi edinmek için çağrı merkezimizi aramanızı rica ederiz.


5. Seyahatime az süre kaldı, hala pasaportum elime ulaşmadı. Ne yapmalıyım?

Başvurunuz ile ilgilitüm  süreç ve kararların  iDATA yetkisi dahilinde olmadığını bildirmek ister, sadece Elçilik / Başkonsolosluklar'ın karar ve yetkisindedir. Dış temsilciliklerin vize bölümüne başvuru dosyasının ulaşmasını takiben 4 hafta olduğunu hatırlatır, 15 gün sonrasında https://tuerkei.diplo.de/tr-tr/-/1698328?openAccordionId=item-1793170-0-panel adresinden sorgulayabilirsiniz.


6. İşlem sürecimi nasıl takip edebilirim?

Başvurunuz sırasıda iletilen teslim fişi üzerinde yer alan barkod numaranız ile başvuru takibinizi yapabilirsiniz.


7. Başvurumun sonucu ile ilgili bilgiyi nereden alabilirim?
Başvuru sonucunuzu sadece pasaportunuzu teslim aldıktan sonra öğrenebilirsiniz. iDATA başvuru sonuçlarına ait bilgiye sahip değildir.

8. Almış olduğum red için itiraz hakkım var mı?

Pasaportunuzu teslim aldıktan sonra 1 ay içerisinde faks veya e-mail ekinde Almanca dilinde dilekçeniz ile itiraz hakkınız bulunmaktadır. Süreç ile ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.